Osijek
Potrošnja turista
6.4.2014. 10:15:16h
Očekujemo da godišnje Britanci u nas potroše pet milijuna kuna
Na ovoj sezonskoj liniji ove godine očekuje se približno 20 tisuća putnika
dr_tr / flickr.com

Gotovo tri godine nakon što su ukinuti letovi Ryanaira iz Osijeka za Njemačku, ta irska niskotarifna kompanija i redovite međunarodne putničke linije jučer su se, bar do kraja ljetne sezone, vratile u Zračnu luku Osijek.
Praćen prskanjem mlazova iz dviju vatrogasnih cisterni (!) – što je, prema tvrdnjama Domagoja Marinića, direktora ZL Osijek, običaj u svijetu za svaku novu zračnu liniju – pistu u Klisi oko podneva dotaknuo je veliki zrakoplov sa 160 putnika koji su u najveći slavonski grad stigli iz britanske prijestolnice Londona. Dočekala ih je poprilična svita: predstavnici Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije predvođeni gradonačelnikom Ivanom Vrkićem i dožupanom Draganom Vulinom, zatim predstavnici ZL Osijek, europarlamentarka Biljana Borzan, počasna garda Hrvatskog sokola te brojni novinari i snimatelji. Svi oni okružili su poprilično zbunjenu putnicu Tamaru Sliško, koja je prva sišla iz zrakoplova pa joj je stoga Vrkić na dar uručio fotomonografiju Osijeka. “Ja sam iz Vukovara, iako već 23 godine živim u inozemstvu. Super je da sad postoji let za Osijek, jer smo od ovog aerodroma udaljeni samo desetak minuta autom. Povratna me je karta stajala 100 funti, što je u redu, a avion i let bili su odlični. Idem natrag za dva tjedna”, ispričala je.
“Iznimno sam zadovoljan zbog uvođenja linije s tako velikim europskim središtem. Zrakoplovi će letjeti dvaput tjedno, ponedjeljkom i petkom, tijekom cijele ljetne sezone, a siguran sam da će turistički djelatnici naše regije to iskoristiti. Očekujemo približno 20 tisuća putnika ove godine na ovoj sezonskoj liniji. Ako uzmemo u obzir da će njih tridesetak posto biti Britanci, te da će to biti minimalno trodnevni ili četverodnevni aranžmani, jednostavnom računicom dolazimo do podatka da bi se oko pet milijuna kuna u 2014. moglo sliti u financijski krvotok grada i regije”, očekuje Marinić. On se nada da će u idućem trogodišnjem razdoblju, što se tiče međunarodnih linija, uspjeti dogovoriti i linije za nekoliko njemačkih destinacija. “Ako se to ostvari, a vjerujem da hoće, to će rezultirati novim zapošljavanjima”, dodao je.
Gradonačelnik Vrkić naglasio je kako ovaj događaj pokazuje da, kada se udruže država, Županija i Grad, građani mogu očekivati velike efekte. “Najbolja je upravo ova varijanta – da mi idemo u svijet i da svijet dolazi k nama”, rekao je. I dožupan Vulin čestitao je upravi ZL-a Osijek na svim naporima i uspjesima koji se ulažu u razvoj zračnog prometa u Osijeku i županiji. “Ovo će značiti veliku korist za razvoj kontinentalnog turizma i zato nastavljamo ulaganja u ove letove”, najavio je. Prema tvrdnjama Biljane Borzan, ove linije ne bi bilo da 50-ak europarlamentaraca, uključujući i nju, nije spriječilo da bude izglasana odluka Europske komisije o zabrani financiranja malih, regionalnih zračnih luka, poput osječke.
Među približno 130 putnika koji su jučer odletjeli put Londona bili su i mladi Valpovčanin Karl Kobzi i belomanastirska umirovljenica Stana Bartolić. “Djevojka Ana i ja, čim smo vidjeli da se linija uvodi, rezervirali smo karte za prvi let i odlazak na odmor. U tjedan dana planiramo obići mnogo toga, jer sam ja bio oduševljen već kad sam prvi put posjetio London”, kazao je Kobzi. “Putujem u posjet sinu koji tamo već dugo živi. Ova mi je linija idealna, jer ne moram ići u Budimpšetu ili Zagreb da bih letjela u inozemstvo. Sad ću sinu ići i češće”, sa smiješkom je rekla umirovljenica.

Piše: Tomislav Levak

COPYRIGHT!
Svi tekstovi, slike, zaštićeni trgovački znaci te sa bilo koje druge osnove zaštićeni "objekti/subjekti" zakonom o autorskim ili drugim pravima postavljeni na ovom portalu u vlasništvu su izvora koji je naveden uz određenu sliku ili tekst te su objavljeni uz odobrenje nositelja autorskih prava. Svi materijali sa izvorom Croatialink.com u vlasništvu su našeg portala i mogu se koristiti isključivo uz pismeno odobrenje uredništva portala. Korištenjem odnosno pregledavanjem našeg portala slažete se sa uvjetima korištenja portala.
PRAVNA NAPOMENA!
Portal CroatiaLink.com napravljen je u dobroj vjeri i koristite ga na vlastitu odgovornost.